Lukt het als eigenaar van een SEO-bedrijf of digitaal marketing bureau niet om met de juiste middelen linkbuilding aan potentiële klanten te bieden? Dan is White Label Linkbuilding misschien wel iets voor jou. Er is namelijk niets zo vervelend om potentiële klanten te laten lopen. Door iets uit te besteden kun je namelijk wel voor andere taken en opdrachten van de klant aan de slag. 

Linkbuilding, wat is dat eigenlijk?

Maar wat is nu eigenlijk linkbuilding? Het zit al in het woord; namelijk het linken naar andere webpagina’s of websites op jouw webpagina’s. Er zijn twee verschillende soorten manieren van linkbuilding. Er is interne- en externe linkbuilding. Externe linkbuilding gaat vooral om het verkrijgen van verwijzingen naar jouw website of webpagina vanuit een andere externe website. Terwijl interne linkbuilding gaat over het verwijzen naar andere webpagina’s binnen jouw website. Bijvoorbeeld een link op de homepagina naar een ‘about you’ pagina waar je meer informatie over je bedrijf kunt vinden. Het gaat hier dan voornamelijk om structuur geven aan je website. 

Maar waarom zou je linkbuilding gebruiken voor je website? 

Is linkbuilding nu echt zo belangrijk? Nou… Linkbuilding is onderdeel van SEO en daarom dus belangrijk voor de vindbaarheid van je website. Een opvallend onderdeel om hoger in de zoekresultaten te komen is autoriteit. Wat wordt hier eigenlijk mee bedoelt? Wanneer een website autoriteit heeft, wordt deze als belangrijk en betrouwbaar gezien door Google. Autoriteit is te verkrijgen via externe linkbuilding. Misschien denk je dan hoe meer links hoe beter, maar zo werkt het helaas niet. Kwaliteit staat voor kwantiteit bij Google. Maar hoe verkrijg je dan van die kwalitatieve verwijzingen? Ten eerste is het belangrijk om de autoriteit van een bepaalde website waar jij op zou willen verwezen worden, in te schatten. Een website zoals NU.nl heeft meer autoriteit dan de lokale bakker. Het is daarom verstandig goed in de gaten te houden wie er naar jouw website door linkt. Je kunt ook bloggers of klanten vragen een link naar jouw website te plaatsen. 

Wanneer komt ‘White Label Linkbuilding’ dan van pas? 

White Label Linkbuilding is eigenlijk niets anders dan het proces waarin een SEO-service aanbieder, bijvoorbeeld een digitaal marketing bureau, helpt backlinks te bouwen voor een website van een klant. Het White Label Linkbuilding is interessant omdat de SEO-service aanbieder het report volledig merkloos en inclusief alle rechten van eigenaarschap aan je overdraagt. Hierdoor kun je het makkelijk met de klant delen en jouw eigen merk toevoegen aan de reporten.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *